Hoe zit het met mijn privacy?

We respecteren uw privacy: uw gegevens (zoals uw e-mailadres) worden uitsluitend gebruikt om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. Wij voeren alles uit conform de laatste privacywetgeving. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Klik hier voor ons privacy statement.

Kan iedereen lid worden van het Panel Protestantse Kerk?

Ja, alle leden van de Protestantse Kerk kunnen lid worden van het panel.

Ik heb me aangemeld. Wat nu?

Direct nadat u zich hebt aangemeld ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar uw inlogpagina. Hier kunt u inloggen met uw e-mailadres en het wachtwoord dat u zelf heeft opgegeven. Op uw profielpagina kunt u uw persoonlijke gegevens aanpassen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u benaderen als het onderzoek ook echt op u van toepassing is. Wij willen u namelijk niet lastigvallen met onderzoeken die voor u niet van belang zijn.

Ik heb me ingeschreven voor het Panel Protestantse Kerk, maar ik ontvang (bijna) geen uitnodigingen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er is een aantal mogelijke oorzaken:

1. U heeft uw gegevens tijdens uw aanmelding niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals bijvoorbeeld uw geboortedatum. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken.
  2. Als u na uw aanmelding geen e-mail van ons hebt ontvangen, hebben wij misschien niet het juiste e-mailadres van u. Het kan zijn dat er tijdens uw aanmelding een typefout is gemaakt. U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en wijzigen op uw eigen profielpagina.
  3. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld in een bepaalde leeftijdscategorie vallen of in een specifieke regio wonen).
  4. Het kan zijn dat de e-mails worden tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein 'mwm2.nl'. Het is belangrijk dat u dit e-mailadres opneemt als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail. Dit doet u door *@mwm2.nl op te slaan in uw adresboek.

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?

Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig heeft, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?

U krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail staat een link naar het onderzoek waarmee u automatisch toegang heeft tot de vragenlijst.

Moet ik een onderzoek meteen invullen?

Nee, u kunt de vragenlijst invullen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt. U kunt ook stoppen als u nog niet helemaal klaar bent en op een later moment verder gaan. Let wel op de periode dat het onderzoek ingevuld kan worden, dit verschilt per onderzoek van enkele dagen tot enkele weken.

Hoe lang duurt deelname aan een onderzoek?

Dit verschilt per onderzoek. Wij proberen de onderzoeken altijd zo kort mogelijk te houden. Gemiddeld kost het invullen van een vragenlijst ongeveer vijf minuten.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?

Als u meedoet aan het Panel Protestantse Kerk ontvangt u een aantal keren per jaar een uitnodiging om aan een onderzoek mee te doen. De uitnodiging ontvangt u per e-mail. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder andere af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat op uw persoonlijke situatie is afgestemd.

Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?

Nee, deelname is niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin hebt om aan een onderzoek deel te nemen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon lid van het Panel Protestantse Kerk.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?

De onderzoeken gaan over activiteiten, diensten en producten van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk. Dit kan gaan over uiteenlopende onderwerpen als de 40dagentijdcampagne van de Kerk in Actie, de klantvriendelijkheid van de dienstenorganisatie of de Kerstcampagne van de Protestantse Kerk.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?

De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om onze activiteiten, diensten en producten te verbeteren.

Het onderzoek werkt niet, wat moet ik doen?

Als de link naar het onderzoek niet werkt, kunt u de link uit de uitnodigingsmail kopiëren en plakken in de adresbalk van uw internetbrowser. Werkt dat ook niet? Neem dan contact met ons op via onderzoek@protestantsekerk.nl

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Ga naar uw profielpagina. Als u bij inloggen klikt op 'Wachtwoord vergeten', krijgt u binnen enkele minuten een mailbericht toegestuurd. Hierin staat een uitleg om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik heb een nieuw e-mailadres, wat moet ik doen?

U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens bekijken en eventueel wijzigen op uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit het Panel Protestantse Kerk, wat moet ik doen?

U kunt zich uitschrijven na het inloggen op uw eigen profielpagina, waarna u een uitschrijfbevestiging ontvangt via de e-mail. Na uitschrijving krijgt u geen uitnodiging meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?

Neem dan contact met ons op via onderzoek@protestantsekerk.nl. We beantwoorden uw vragen graag!